معجزات علمي قرآن و احاديث
سلام دوستان.اين وبلاگ هدفش بيان معجزات علمي اسلام است.
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان

 

((يك خواهش...يك مشورت))

سلام بچه ها.بدون مقدمه...راستيتش من به لطف خدا از استعداد خوبي در خوانندگي برخوردارم ،كه البته همه ي اينها ازلطف خداست(الحمدالله).با خودم فكر كردم چطور ميتونم شكر خدا را بجا بياورم كه به اين جواب رسيدم :بهترين شكرگذاري استفاده از اين استعداد در راهي است كه خدا ميخواهد.به همين دليل ديدم چون موسيقي (متاسفانه!) بين المللي تر از قرآن هست( يعني  براي مردم جهان بيشتر آشناست)،ديدم ما ميتونيم در قالب موسيقي قرآن رو براي جهانيان معرفي كنيم و به بعضي ها بفهمانيم كه سوزاندن قران يك افتخار نيست بلكه يك بي خردي محض است. من در يك مستندي ديدم خود آن كساني كه قرآن را سوزاندند و مسخره كردند حتي يكبار هم آن را نخواندند و به نظر من آگر ميخواندند آن رانميسوزاند كه هيچ ،بلكه مسلمان ميشدند.

به همين دليل تصميم گرفتم در قالب موسيقي قران را ،پيامبرمان را،اسلام را ومنجي موعود امام زمان(عج) را به جهانيان معرفي كنم(تقريبا مانند كارهايي كه سامي يوسف و...انجام ميدهند.)

 

بچه ها...ازشما خواهش ميكنم با نظرتون مرا در اين كار كمك كنيد...خواهش ميكنم...نظرتون رو ميخوام...

 

لطفا اين بخش را بخوانيد و نظر دهيد...

این پدیده در دریاری مدیترانه و اقیانوس اطلس که در تنگه جبل الطارق به هم می رسد دیده می شود اما به دلایلی مانند دما میزان شوری و شیرینی از هم جدا می شوند.

تصویر مربوط به تنگه جبل الطارق است که 13 کیلومتر بین دریای مدیترانه و آتلانتیک مرز وجود دارد که از همدیگر جدا می شوند و از هم جدا نمی شوند.

در شهر توریستی اسکاگن در دانمارک در جایی که دریای بالتیک و شمالی به هم می پیوندند این پدیده دیده می شود.

در سوره الرحمن آیات 19-20-21-22 به این موضوع اشاره شده است:

مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (19) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (20)  فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (21) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (22) 

19. دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.20. اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.21. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى‏کنید؟22. از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏شود.

بیشترین دلیلی که باعث وقوع چنین پدیده ای می شود غلطت شوری و شیرینی دریاهاست که باعث جلوگیری از ترکیب آنها می شود در آیات دیگری از قرآن نیز بطور دقیق به این موضوع اشاره شده است:

 


سوره مبارکه فرقان آیه 53:

« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»

 و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.

 

سوره مبارکه فاطر آیه 12:

وَمَا یَسْتَوِی الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْمًا طَرِیًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْیَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْکَ فِیهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ

 این دو دریا یکسان نیستند: یکی آبش شیرین و گواراست و یکی شور و تلخ، از هر دو گوشت تازه می خورید، و از آنها چیزهایی برای آرایش تن خویش بیرون می کشید و می بینی که کشتی ها برای یافتن روزی و غنیمت، آب را می شکافند و پیش می روند، باشد که سپاسگزار باشید.

 

سوره مبارکه نمل آیه 61:

اَمَّنْ جَعَلَ الْاَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلالَهَا اَنْهَارًا وَ جَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَ جَعَلَ بَینَ الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا ءَاِلهٌ مَعَ اللهِ بَلْ اَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ ﴿61﴾

[آیا شریکانى که مى‏پندارند بهتر است‏] یا آن کس که زمین را قرارگاهى ساخت و در آن رودها پدید آورد و براى آن، کوه‏ها را [مانند لنگر] قرار داد، و میان دو دریا برزخى گذاشت؟ آیا معبودى با خداست؟ [نه،] بلکه بیشترشان نمى‏دانند.

 

 http://miraclesofthequran.blogfa.com


 

 

فارس: شاگرد پروفسور حسابی بر اساس علم فیزیک، علت اینکه جهت انجام طواف دور خانه خدا خلاف جهت عقربه های ساعت است را تشریح کرد.

 

این فیزیکدان ادامه داد: اگر در طواف، چرخش به سمت راست انجام می شد در علم فیزیک آمده است که گریز از مرکز رخ می داد و طبق قانون فیزیک ذرات که در اینجا انسان ها هستند به سمت بیرون پرتاب می شدند و نیروی آنها به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت نمی شد.

 

فارس: شاگرد پروفسور حسابی بر اساس علم فیزیک، علت اینکه جهت انجام طواف دور خانه خدا خلاف جهت عقربه های ساعت است را تشریح کرد.

حسین اردکانی، دکترای علم فیزیک و از شاگردان پروفسور حسابی گفت: هر آنچه در شارع مقدس وجود دارد دارای مبنای علمی است به طوری که در اعمال حج آمده است که جهت حرکت برای طواف به سمت چپ و خلاف جهت عقربه های ساعت باشد یا اینکه اکثر مراجع تقلید می گویند که بهتر است در ناحیه در خانه خدا تا مقام ابراهیم طواف انجام شود.
 
وی افزود: تمام اینها از نظر علم فیزیک قابل اثبات است. در نیمکره شمالی که خانه خدا واقع شده است وقتی هر ذره یا جسمی خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخد 5 نیرو به آن وارد می شود که جمع این نیروها و انرژی ها به سمت داخل است. در بحث طواف هم همین است، ذرات در اینجا انسان ها هستند و مجموع این نیروها نیز به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت می شود.
 
این فیزیکدان ادامه داد: اگر در طواف، چرخش به سمت راست انجام می شد در علم فیزیک آمده است که گریز از مرکز رخ می داد و طبق قانون فیزیک ذرات که در اینجا انسان ها هستند به سمت بیرون پرتاب می شدند و نیروی آنها به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت نمی شد.
 
اردکانی گفت: حالا اگر خانه خدا در نیمکره جنوبی واقع می شد حتماً در دین ما تأکید بر این می شد که باید در جهت عقربه های ساعت یعنی به سمت راست، طواف خانه خدا انجام شود.
 
وی درباره تأکید بر طواف بین در خانه خدا و مقام ابراهیم نیز اظهار داشت: هر جسم متحرکی که حرکت دورانی دارد اگر شعاع کم شود، سرعت آن به طور ناخودآگاه زیادتر می شود و تمایل و تمرکز آن به سمت داخل و مرکز بیشتر می شود به همین دلیل اکثر مراجع می گویند که در این فاصله طواف خانه خدا انجام شود چون با این تمرکز، صعود و عروج رخ می دهد.
 
این دکترای علم فیزیک معتقد است که همه چیز در دنیا بر اساس علم فیزیک قابل بررسی است اما علم انسان در این حد نیست که تمام آنها را دریافت کند.

http://mohandesiequran.blogfa.com

 

 

مثالی برای آیه 25 سوره حدید(نازل شدن آهن)

تصویر متعلق به یک شبهابسنگ از جنس اهن و نیکل بنام ویلامیت است که در سال 1902 در آمریکای شمالی کشف شد و بزرگترین شهابسنگ کشف شده در آمریکا و ششمین شهابسنگ کشف شده در جهان است.این شهابسنگ در پاین آخرین دوره یخبندان یعنی 13000 سال قبل به زمین رسیده است و هم اکنون در موزه تاریخ طبیعی است و چهل میلیون نفر در طول سال از این شهابسنگ بازدید می کنند.این شهابسنگ بیش از 91 درصد آهن تشکیل شده است و 7.6 درصد از نیکل و کبالت و ارتفاع آن 1.98 متر است.لینک مطلب در ویکی پدیا انگلیسی

http://miraclesofthequran.persiangig.com/space/450px-Willamette_Meteorite_AMNH.jpg

در سوره حدید آیه 25 قرآن به این موضوع اشاره شده است:
ما رسولان خود را با دلائل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسائی حق و قوانین عادلانه) نازل کردیم، تا مردم قیام به عدالت کنند، و آهن را نازل کردیم که در آن قوت شدیدی است، و منافعی برای مردم، تا خداوند بداند چه کسی او و رسولانش را یاری میکنند بیآنکه او را ببینند، خداوند قوی و شکست ناپذیر است

ایرادی که منتقدین قرآن به این آیه اشاره می کنند وجود پگماتیت های آهن در مرکز هسته زمین است که نیروی جاذبه را به وجود می آورند این مساله هم ممکن است از نظر علمی صحیح باشد ولی تمام آهن موجود در پوسته زمین که انسانها به آن دسترسی دارند و استخراج می کنند توسط شهابسنگ ها به زمین حمل شده است و اهن مرکز زمین قابل دسترس نیست زیرا آهن نیز فقط می تواند در هسته ستاره های سنگین تشکیل شود و امکان تشکیل آن در زمین به هیچ وجه حتی زمین اولیه نیز نامحتمل است.

http://miraclesofthequran.persianblog.ir/

 

 

«اوست که خورشید را نور اصلی و ماه را نور بازتابی قرار داد».

«ضیاء و ضوء» درخشش و تابشی است که از خود شئ ساطع می شود، مانند تابش و                                            

درخشش چراغ و شمع. و «نور»  روشـنـائی و تابـشی است که از خـود شئ ساطع  

نمی شود بلکه بازتاب تابش ضیاء است. و اینکه آیه می گوید: خـورشـیـد «ضیاء» است و

ماه «نور»، به این معنی است که تابش خورشید از خود آن است ولی تابـش ماه از خـود

آن نیست بـلـکه بازتاب تابش خورشید است.(این موضوع در سوره نوح و به نقـل از

حضرت نوح آمـده. یعـنی وی چند هـزار سال پـیش از میلاد حضرت مسیح به مـردم گـفـتـه

بـوده که: تـابـش خـورشید از خود آن و تابش ماه بازتاب تابش خورشید است. ولی مردم

طـبـق معـمـول بوی می خندیده اند).                                                                                                        

www.mahmelha2.blogfa.com       

پيوندها
  • time start
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ظهور و آدرس appearance3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 216
بازدید هفته : 546
بازدید ماه : 488
بازدید کل : 41609
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


h www.mahsasaeid.blogfa.com
سايت اصلي يكي ازبهترين ومحبوبترين خواننده جهان(سامــــــي يوســــف)